пятница, 7 апреля 2017 г.

Гейміфікація

Що таке гейміфікація?
Гейміфікація (ігрофікація, геймізація, англ. gamification) - використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті.
Гейміфікація - це процес використання ігрового мислення і динаміки ігор для залучення аудиторії до вирішення завдань, перетворення чого-небудь у гру.
Гейміфікація була вивчена і досліджена у декількох областях, серед яких і освіта.
Гра і людина ХХІ століття
-         Все населення планети витрачає 3 мільярди годин на тиждень на комп'ютерні ігри;
-         97% дітей від 12 до 17 років грають у відеоігри;
-         середній вік геймера 30 років;
-         47% граючих - жінки.

Гейміфікація в навчанні
Методи гейміфікації набули широкого розповсюдження в освітній сфері. Елементи гри у навчанні пропонують оживити класичні уроки. Суть гри та ігрової свідомості полягає у створенні викликів, які мотивують учнів долати труднощі. Ігрові методики дозволяють м'яко впливати на вищі потреби людини, спрямовуючи поведінку учня у необхідне для освіти русло.
Гейміфікація може використовуватися у таких випадках:
-         формування певних навичок або поведінки;
-         візуалізація та підкреслення таких дій і навичок, які важко продемонструвати за допомогою традиційних методик;
-         щоб захопити учнів, створити своєрідне змагання між ними;
-         щоб учні самі могли спостерігати за власним прогресом.
Навчайся, граючись!
У гейміфікації в освіті є величезний потенціал.
Якщо ви запитаєте у дитини: «Що для тебе робота?», вона відповість: «Уроки і домашнє завдання»! Але якщо ви запитаєте дітей: «Що таке розваги?», багато хто скаже: «Ігри!».
Очевидно, що повинен бути спосіб допомогти дітям вчитися, використовуючи те, що вони роблять найкраще - грають. Ось чому багато педагогів вивчають цілий ряд нових інструментів і методів освітньої гейміфікації.
Опрацюйте сюжет
Щоб урок став грою, в першу чергу потрібна захоплююча історія. Це стрижень квесту. Пам'ятайте початковий курс математики? Щоб діти не нудьгували, мікросюжет закладений в основу кожного завдання: «Кролик Крош зібрав 16 їстівних грибів і 9 поганок. Скільки всього грибів зібрав кролик? ».
Визначте цілі
Тут зазвичай виникає проблема з формулюванням. «Вивчити ядерну зброю і його бойові властивості» - так собі ігрова мета. Скидається на пункт в навчальному плані по ОБЖ. Фраза «в світі почалася ядерна війна» розбурхує більше. Ставте перед школярами конкретні ігрові цілі. Наприклад, «складіть список речей, які візьмете з собою при евакуації». За рахунок такого підходу діти більше запам'ятають з теорії. Все тому що знання, які вони черпають на уроці, тут же допомагають вирішити конкретну ігрову задачу.
Розподіліть ролі між учнями
Гра, при якій учень виконав завдання і сидить склавши руки, мало чим відрізняється від сценарію «вирішив контрольну, здав зошит вчителю». Поділіть клас на групи і кожній надайте конкретну роль. Діти не будуть нудьгувати і навчаться працювати в команді.
Придумайте випробування і правила ігрового світу
Це може бути будь-яка математична задача, хімічний дослід, ребус, шарада або мовна анаграма. Головне - надати завдання цікавого контексту. Важливо: кожне випробування має стати умовою для просування вперед.
Не забувайте і про ігровий механізм. Це те, як працює гра: її правила і причинно-наслідкові зв'язки. Поступово певним чином, ти отримуєш певний результат.
Наприклад, з кожним пройденим випробуванням гравці знаходять нові здібності. Або для просування вперед потрібно зібрати певну кількість ресурсів.
Всі вчинки гравців повинні мати наслідки. Ще краще, якщо від їх вибору буде залежати хід історії. Розвилка в сюжеті - теж потужний прийом.
Освоївши закони Гейміфікації, можна не тільки перетворити урок в гру, а й самостійно створити навчальний квест на комп'ютері.
Чому освіті потрібні ігри
Навчання - це праця. Гра ж - солодка приправа. Вона робить навчання цікавим і приємним, щоб діти з полюванням поверталися в клас.
Людина краще запам'ятовує те, що викликає емоції. Неважливо, позитивні чи негативні - будь-яке сильне враження залишає глибокий відбиток в пам'яті.
У грі діти розкриваються з несподіваного боку. Стають зрозумілі їхні справжні бажання і можливості. Наприклад, тихоня, в процесі гри виявляється хороший стратег. У підсумку отримує визнання, підвищує самооцінку, як наслідок - прагне до знань.
4 помилки при створенні ігрового уроку
Ви придумали яскраву історію, завдання, казковий світ, показали гру учнів, символічно натиснули на «грати» і ... У дітей не спалахнув вогник в очах. Щоб застрахувати себе від провалу, вивчіть помилки, які найчастіше допускають при створенні гри:
Фокус на змаганнях.
Суперництво - один з козирів в колоді Гейміфікація. Однак не варто «ходити» тільки з цієї картки. Якщо дітей турбує лише, як би видертися на вершину рейтингу, це не освітня гра, а спорт. Карл Капп, відомий в середовищі електронного навчання блогер і автор книг, дає таку пораду: «Використовуйте змагання, якщо хочете зацікавити. Воно повинно тривати рівно стільки, щоб діти поринули в гру і накопичили запал ».
Перебір з нагородами.
Якщо ви підкидаєте учневі бейджики і медальки з приводу і без, то незабаром вони знеціняться. Відзнаки перетворяться в нікому не потрібне барахло. Ідеальний варіант - видавати нагороди лише тим «гравцям», досягнення яких визнають навіть конкуренти.
Загрався.
Вдарившись в Гейміфікацію, великий ризик «загратися» і забути про суть - в школі діти повинні вчитися. Урок перетвориться в марні забави. Ви даремно витратите сили і час. Школярі, звичайно, залишаться задоволені - вони весело скоротали 45 хвилин, але нічому не навчилися.
Збій в ігровій механіці.
Якщо одні учні отримують рівень за рівнем, а інші сидять в аутсайдерах, незважаючи на всі зусилля, можливо, ви погано пропрацювали правила ігрового світу. Виправте недоліки. Інакше в програші діти будуть звинувачувати вас, як нікудишнього ведучого.
Гейміфікація - не просто щеплення від нудьги, у неї безліч переваг, проте все добре в міру. Строгість теж часом потрібна, і перетворювати навчання в відчайдушну вечірку не варто. Використовуйте гру, коли хочеться розбавити серйозність уроку або просто пояснити складну тему. Тоді в ваш клас учні будуть приходити з великим бажанням і вогником цікавості в очах.

Приклад освітньої гейміфікації - ресурс LearningApps.org

Комментариев нет:

Отправить комментарий