пятница, 7 апреля 2017 г.

Мотивація учнів

25 способів підвищити мотивацію учнів і навчити їх мислити самостійно

 

Формування мотивації до навчання і навичок самостійного мислення (самостійної освітньої та дослідницької діяльності, планування тощо) в учнів - це цілі кожного вчителя. Без сумніву, у кожного педагога є своє «ноу-хау» в цій області, але іноді корисно надихнутися новою ідеєю і привнести в свою методику раніше не використані прийоми.

Обговорення замість заучування

Запропонуйте учням висунути гіпотезу, надайте дані і алгоритм для її перевірки, а потім разом доведіть або спростуйте її.

Незалежно від досліджуваного предмета, напишіть есе про складне і неоднозначне питання, наприклад про теорію ймовірності, про еволюційну теорію Дарвіна, про геометрію Лобачевського тощо.

Навчіть дітей думати вголос, без страху отримання поганої оцінки.

Запропонуйте знайти додаткову інформацію з теми, не підказуючи джерел (дозвольте будь-які освітні сайти, книги, періодичні видання тощо за вибором учнів).

Запропонуйте учням самостійно пояснити, чому важлива та чи інша тема і де вона може стати в нагоді.

Покажіть, що знання, накопичені наукою, насправді обмежені і залишилося ще багато «білих плям», які належить заповнити.

Формування власної точки зору

Опишіть дві протилежні точки зору на досліджувану проблему і запропонуйте знайти для них спільні витоки.

Не видавайте досліджуваний матеріал за абсолютну істину. Навчайте дітей мислити критично.

Поцікавтеся, що учні думають про досліджуване питання, незалежно від точки зору вчителя або підручника.

Заохочуйте обмін думками на уроці. Нехай діти бачать, що крім думки, висловленої в підручнику, є ще велика різноманітність поглядів їхніх однокласників - правильних, неправильних, спірних.

Заохочуйте питання «навіщо?» І «чому?».

Зв'язок між наукою і життям

Поясніть учням, як у реальному житті їм знадобляться одержувані знання, вміння і навички.

Встановіть зв'язок між навчальним процесом і особистісним розвитком.

Покажіть, що знання, накопичені наукою, насправді обмежені і залишилося ще багато «білих плям», які належить заповнити.

Індивідуальний аналіз успіхів і невдач

Навчайте дітей ставити для себе близькі й далекі цілі, допомагайте учням відстежувати свій прогрес. Придумайте невеликі «нагороди» за досягнення цілей.

Регулярно розповідайте про те, який прогрес здійснили учні.

Разом аналізуйте старі успіхи і старі помилки учнів, допоможіть знайти їх причини та закономірності.

Не забувайте про зону найближчого розвитку Ваших учнів. Прагніть поступово розширювати її межі.

Ще кілька прийомів, як цікаво провести урок

Чергуйте дедуктивний і індуктивний методи пояснення нового матеріалу. Нехай учні навчаться самостійно встановлювати взаємозв'язок між загальним і приватним.

Іноді починайте урок «з чистого аркуша» - без апеляції до раніше отриманих знань.

Залучіть «експертів» до оцінювання робіт учнів. Наприклад, це можуть бути батьки або відомі у Вашому місті люди, професіонали у досліджуваній області.

Актуалізуйте міжпредметні зв'язки.

Гейміфікація навчання. Запропонуйте прямо на уроці пограти в ігри та симуляції, що ілюструють досліджувані явища.

Запропонуйте створити «експонат» з досліджуваної теми своїми руками.

Змістіть акценти: говоріть про людей, ідеї та винаходи замість політики, правил і стандартів.


Найголовніше: покажіть свою щиру зацікавленість в успіхах учнів і любов до предмета.

Комментариев нет:

Отправить комментарий