пятница, 2 декабря 2016 г.

Створення, збереження, відкривання та друк публікацій

Тема: Створення, збереження, відкривання та друк публікацій
Мета:
Навчальна: Познайомити учнів з основами роботи з комп’ютерними публікаціями та спеціалізованою програмою для створення публікацій
Розвивальна: Розвивати пізнавальні інтереси, уміння запам’ятовувати.
Виховна: Виховувати уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: Формування знань, умінь, навичок.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, програмне забезпечення, роздатковий матеріал, картки з запитаннями.


ХІД УРОКУ
I.                   Організаційний етап
 Перевірка явки учнів і готовності до уроку, повідомлення теми і мети уроку.
Психологічна підготовка учнів до уроку.
Всміхніться друзям, хай дружба квітне,
Урок пройде хай привітно й світло.
Знання й уміння нехай вас надихають
А я до співпраці вас закликаю.

         ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.       Що таке публікація?
2.  Що таке комп’ютерна публікація?  Наведіть приклади комп’ютерних публікацій.
3.       Які існують види публікацій за конструкцією? Де вони застосовуються?
4.        Поясніть призначення програми Publisher 2007.
ІІІ. Вивчення і засвоєння нового матеріалу
Проводиться з допомогою комп’ютерної презентації.
Документами  публікацій  є  шаблони,  макети  та  безпосередньо  самі публікації різного виду. Кожен документ складається з об’єктів: текстових написів,  зображень,  таблиць,  діаграм, фігурного  тексту тощо,  які,  в  свою чергу, мають  властивості та параметри, значення яких можна змінювані.
Шаблон  (нім. Schablone,  від франц.  echantillon —  зразок) у переносному значенні —  зразок, приклад, якому слідують.
Документи  різного  виду,  наприклад,  брошури,  бюлетені,  звіти,  листи, листівки, оголошення тощо, створюються на основі відповідного шаблону, який і визначає його структуру. Наприклад, шаблон інформаційного бюлотеня має таку узагальнену структуру: на перший сторінці розміщують дату випуску, логотип організації, в якій він створюється, назву та зміст бюлетеня, основну та додаткову статті; решта сторінок містить внутрішні  статті. На останній сторінці може міститися довідка про організацію, її адреси та телефони. Буклет має іншу структуру, звіт — ще іншу і т. ін.
Шаблон можна створити на основі будь-якої публікації, зберігши її як файл шаблону Publisher. Якщо створення нової публікації розпочинається з вибору шаблону, відкриється копія файлу шаблону для запобігання помилковому зміненню вихідного шаблону. Якщо в шаблон потрібно внести зміни, можна відкрити копію файлу шаблону, внести потрібні зміни та знову зберегти його як шаблон.
Можна заощадити час, створивши головну публікацію, яка містить логотип і відомості про установу, та зберігши цю публікацію як шаблон. Використання шаблону для регулярно створюваної публікації не лише заощаджує час, але й гарантує якість і узгодженість.
Існує кілька способів створення публікації в застосунку Publisher. У Publisher передбачено шаблони з динамічними засобами, які спрощують змінення оформлення, макета, кольорів та інших елементів. Можна:
·                     Використати один із шаблонів публікації для створення публікації потрібного типу, наприклад, календаря, бюлетеня або листівки.
Створити публікацію, настроїти її згідно з вашими потребами, відтак зберегти публікацію як шаблон.
Алгоритм створення листівки в програмі Publisher
1.     У меню Файл виберіть команду Створити.
2.     Виберіть тип публікації ( наприклад, Грамоти).
3.     Виберіть шаблон (наприклад, Безпека, Досягнення, Зірка) і внесіть у нього потрібні зміни.
4.     Натисніть кнопку Створити.
5.     Внесіть потрібні дані у відповідні поля.
6.     Для збереження публікації виберіть команду Зберегти як у меню Файл.
Після вибору типу публікації і одного із шаблонів, на панелі настроювання значень властивостей можна змінити колірну схему, схему шрифтів (або залишити ці властивості зі значеннями з шаблону за замовчуванням), вказати службові відомості (дані про організацію або особу) які будуть автоматично вставлені до шаблонів публікацій та обрати форму для здійснення реєстрації, проведення опитування тощо. Після вибору кнопки Створити програма перейде у режим редагування та форматування публікації .
Можна пропустити ці дії, для чого у початковому вікні програми вибрати кнопку закриття каталогу. Початкове вікно буде закрито і відкриється основне вікно програми, яке має дещо інший інтерфейс, ніж розглянуті раніше програми пакету Microsoft Office 2007.
У основному вікні програми, використовуючи елементи керування панелі інструментів Об’єкти, панелі Форматування публікації Області задач та інших панелей, користувач може самостійно розробити макет майбутньої публікації. Він, також, може повернутись до створення публікації на основі шаблонів, виконавши Файл Þ Створити або вибравши у списку на панелі Форматування публікації Області задач кнопку Змінити шаблон.
Як і в PowerPoint 2007, у Publisher 2007  можна створювати публікації на основі вже існуючих. Для цього в початковому вікні програми слід вибрати кнопку З файлу im_0204 і вказати файл, на основі якого буде створено нову публікацію. Цю ж дію можна виконати в основному вікні: Файл Þ Відкрити  або Файл Þ Створити Þ З файлу.
Вставлення і редагування об’єктів
Вставка більшості об’єктів здійснюється з використанням кнопок панелі інструментів Об’єкти (табл.). Операції з більшістю об’єктів аналогічні до подібних операцій у PowerPoint 2007. Як і в PowerPoint 2007 текстові об’єкти вставляються тільки у вигляді написів.


Таблиця.  Кнопки панелі інструментів Об’єкти та їх призначення
Кнопка
Назва
Призначення
Кнопка
Назва
Призначення
im_0206
Вибір об’єктів
Для вибору об’єктів публікації
im_0207
Напис
Для вставлення текстового об’єкта (напису)
im_0208
Додати таблицю
Для вставлення таблиці
im_0209
Додати об’єкт WordArt
Для вставлення об’єкта WordArt
im_0210
Рисунок
Для вставлення графічного об'єкта
im_0211
Лінія
Для вставлення лінії
im_0212
Стрілка
Для вставлення стрілки
im_0213
Овал
Для вставлення овалу
im_0217
Об’єкт бібліотеки макетів
Для відкриття вікна бібліотеки макетів публікацій
im_0215
Автофігури
Для вставлення однієї з фігур бібліотеки автофігур
im_0218
Елемент із бібліотеки вмісту
Для відкриття в Області завдань панелі Бібліотека вмісту
im_0216
Закладка
Для вставки закладки для швидкого пошуку певного місця в публікації
im_0214
Прямокутник
Для вставлення прямокутника

Розглянемо послідовність використання шаблонів і вставлення об’єктів на прикладі створення листа молодіжної екологічної організації. Для початку роботи слід виконати такий алгоритм:
1.Запустити на виконання програму Publisher 2007.
2.Вибрати у списку типів шаблонів Бланк. 
3.Вибрати потрібний шаблон (наприклад,  шаблон Кольорові смуги з групи Сучасні макети).
4.Вибрати кнопку Створити.

 Буде створено макет публікації з місцями для вставлення тексту і графічних об’єктів. Як уже зазначалося, у публікаціях можуть розміщуватися два типи об'єктів - текстові написи та графічні зображення. Розглянемо особли­вості роботи з ними під час створення публікацій у Publisher 2007. Зробимо це на прикладі створення інформаційного бюлетеня.
Бюлетень (франц. bulletin — записка, листок, документ) — це коротке офіційне повідомлення, збірка офіційних актів або періодичне видання, яке містить відомості з певного кола питань.
Особливості структури бюлетеня
У Publisher 2007 під бюлетенем розуміють публікацію з однієї чи кількох сторінок, яка містить відомості з певного кола питань: наприклад, аналіз економічного чи фінансового стану підприємства за певний період, добірка нормативних актів з певного питання або за певний пе­ріод, аналітична записка з перспектив розвитку галузі, збірка статей з певного питання тощо.
Бюлетень має титульну і заключну сторінку, між якими може знаходитися кілька внутрішніх сторінок. На кожній сторінці може бути кіль­ка статей. Матеріал статей розміщується в кілька колонок. Кожна ко­лонка - це напис, який в Publisher 2007 ще називають текстовим полем. Текстові поля однієї статті зв'язані між собою. Статті можуть починати­ся на одній сторінці та закінчуватися на іншій.
Один з головних об'єктів публікації - заголовок бюлетеня. За своєю структурою заголовок бюлетеня схожий на газетний. Він містить текст заголовка і назву видавця, може містити девіз, емблему, для періодич­них видань - номер і дату випуску.
Основне місце на титульній сторінці займає перша або головна стаття. У бюлетені вона відіграє роль своєрідної програмної статті, тобто статті, у якій розкрито цілі цього видання або описано проблеми, які в наступних статтях будуть обговорюватися, деталізуватися й уточнюватися.
Остання сторінка бюлетеня містить дані про редакторів і дизайнерів бюлетеня та де­які службові дані: тираж публікації, рекві­зити редакції та типографії тощо.
Створення бюлетеня на основі шаблону
Для створення бюлетеня необхідно в початковому вікні Publisher 2007 у списку типів публікацій обрати Бюлетень. Потім вибрати шаблон оформлення та на відповідній панелі уточнити значення властивостей публікації: вибрати колірну схему та схему шрифтів, указати службові відомості. На цій самій панелі в полі Розмір сторінки встановлюється кількість аркушів публікації. Слід враховувати, що передбачається двосторонній друк, і, відповідно, якщо обрати один аркуш публікації, то матимемо дві сторінки бюлетеня, а якщо два аркуші - то чотири.
Після завершення початкового встанов­лення значень властивостей публікації та друку слід вибрати кнопку Створити і перейти в режим редагування та форматування шаблону бюлетеня.
У Рядку стану вікна програми відображаються ярлики сторінок публікації. Для перегляду потрібної сто­рінки публікації слід вибрати ярлик з її номером. Внутрішні сторінки відображають­ся разом. Ярлик поточної сторінки має більш темний колір.
Налаштування параметрів сторінки
В області завдань Форматування публікації слід відкрити, вибравши кнопку біля назви, список Параметри сторінки. У полі Стовпці можна встановити кількість стовпців тексту на поточній або на всіх сторінках тексту. Для цього слід навести вказів­ник на відповідну кнопку, вибрати кнопку відкриття списку та вибрати команду, яка відповідає обраній області застосування. Вибір кнопки Комбінація встановлює різну кількість стовпців для різних статей.
У списку Колірні схеми області завдань Форматування публікації можна змінити обрану колірну схему публікації, а у списку Схема шрифтів - вказати новий варіант комбінації шрифту для заголовків і основного шрифту.
У списку Бюлетень — параметри цієї самої області завдань, окрім зміни шаблону публікації, можна встановити і розміри сторінки публікації. Для цього слід вибрати кнопку Змінити розмір сторінки і у вікні Параметри сторінки обрати один із стандартних розмірів або встановити свій. У цьому самому вікні встановлюються і значення полів сторінки.
Редагування заголовка, змісту і бічної панелі
Структура заголовка бюлетеня стандартна для всіх шаблонів.
Для створення нового заголовка на основі існуючого шаблону слід увести у відповідні написи нові тексти, видалити існуючі малюнки та вставити нові.
На титульній сторінці бюлетеня, особливо якщо він має багатосторінкову структуру, вставляють заголовки внутрішніх статей, які складають зміст публікації. Шаблон для змісту, як правило, розміщується збоку, поряд з першою статтею бюлетеня, хоча може бути й інше роз­міщення залежно від структури шаблону бюлетеня. Користувач може змінити кількість рядків, видалити зайві або додати нові залежно від кількості статей в публікації. Цей об'єкт є таблицею, і його редагування та форматування здійснюються з використанням команд меню Таблиця або контекстного меню об'єкта. Редагування та форматування тексту в змісті відбувається відповідно до аналогічних операцій у Word 2007.
Редагування статей бюлетеня
Основною відмінністю розміщення тексту на сторінках публікації від розміщення на слайді презентації або в текстовому документі є можливість автоматичного продовження тексту з одного стовпця (напису) статті в інший. Цю особливість називають «перетіканням тексту». Перетікання можливо й у стовпці на іншій сторінці. Для підказки, у якому стовпці продовжується текст з вибраного стовпця, використовується спеціальна кнопка - Перейти до наступного текстового поля . її вибір приводить до виділення напису, у якому продовжується або починається текст.
У шаблонах уже встановлено автоматичне перетікання тексту між стовпцями статті. Якщо ж користувач самостійно створює макет публікації, то йому потрібно вміти самостійно встановлювати і відміняти пе­ретікання тексту з одного текстового поля в інше. Ця операція назива­ється зв'язуванням текстових полів.
Тексти статей, як правило, готуються заздалегідь в одному з текстових процесорів, наприклад Word 2007, і вставляються в текстові поля публікацій з використанням Буфера обміну. За вибору текстового поля шаблону виділяється увесь текст статті, розміщений в кількох стовпцях. І після виконання команди Вставити новий текст замінює шаблонний. Якщо текст не вміщується в одне чи кілька зв'язаних текстових по­лів, відведених для статті, то програма виведе на екран діалогове вікно з відповідним повідомленням і запитом на виконання авторозливання. Підтвердження виконання дії авторозливання приведе до зв'язування поточних текстових полів з наступними на сторінці текстовими полями і розміщення в них тексту, що вставляється.
Якщо ж користувач відмовиться від виконання операції авторозливання, то текст буде вставлено в зв'язані текстові поля поточної статті, але під останнім полем буде виведено позначку Текст в області переповнення (А це означає, що частина тексту не відображається на екрані, але залишається в пам'яті і її можна відтворити.
Для того щоб у текстових полях статті відображався весь текст, користувачу слід виконати одну з дій:
    відредагувати текст, видаливши несуттєві його фрагменти;
    відформатувати текст, змінивши значення властивостей символів або абзаців;
    змінити розміри текстових полів;
•        зв'язати тестові поля статті з додатковими на цій або іншій сторінці.
Фотографії та малюнки в публікаціях підписуються. Підписи створюються з використанням кнопки Напис панелі інструментів Об'єкти. Після створення підпису його слід згрупувати з фотографією або малюнком: виділити ці об'єкти і вибрати кнопку Групування , що з'являється біля виділених об'єктів. Якщо використовуються шаблони графічних об'єктів, то вони вже мають підписи.
Редагування та форматування графічних об'єктів у публікаціях Publisher 2007 здійснюються аналогічно до подібних операцій у Word 2007 і PowerPoint 2007. Тільки якщо графічні об'єкти з файлів за замовчу­ванням у Word 2007 вставляються з обтіканням У тексті, а в PowerPoint 2007 - з обтіканням Перед текстом, то в Publisher 2007 — з обтіканням Навколо рамки.
Під час створення публікацій слід дотримуватися вимог до збереження авторських прав. Усі статті та графічні матеріали повинні мати поси­лання на авторів. При використанні матеріалів з інших друкованих чи електронних публікацій слід отримати дозвіл на це їх авторів.
Буклет (франц. bouclette - кільце) - публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок так, що її можна переглядати, не розрізаючи сторінок, а розкриваючи як ширму. У формі буклета виготовляються путівники, проспекти, програми концертів і ви­став, реклами продукції та послуг тощо. Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного в альбомній орієнтації та розділеного на три рівні частини. По межах цих частин буклет згинається. Друк здійснюється, як правило, з обох сторін аркуша.
Для створення буклету слід в початковому вікні програми серед типів публікацій вибрати Буклет, а потім конкретний шаблон.
Основні відмінності у роботі з буклетом визначаються його призначенням і формою.
Основне призначення буклету - реклама навчального закладу, підприємства, організації, особи, нового товару, нової акції тощо. А враховуючи те, що всі відомості повинні бути розміщені на одному аркуші, зміст буклету повинен містити невеликі за обсягом фрагменти тексту, які точно передають основні відомості про об'єкт, а також фотографії та малюнки, що ілюструють ці відомості. Фотографії та малюнки повинні бути високої якості і містити незначну кількість об'єктів, які чітко розрізняються.
Як правило, буклет має титульну і заключну сторінки. На титульній сторінці, вказується заголовок буклета - його основна тема і фотографія або малюнок із цієї теми. Можуть вказуватися дані про того, хто випустив цей буклет.
На заключній сторінці зазначаються контактні дані тієї організації або особи, яка випустила цей буклет.
Збереження і друк публікації
Для збереження публікації у файлі слід виконати Файл ÞЗберегти і у вікні Збереження документа вказати папку для збереження, ім'я файлу, його формат і вибрати кнопку Зберегти. 
Налаштування параметрів та сам процес друку практично не відрізняється від аналогічної операції у Word 2007. Для встановлення значень властивостей друку можна попередньо відкрити вікно Настроювання друку(Файл Þ Настроювання друку). Такі ж налаштування можна встановити і у вікні Друк (Файл  Þ Друк).
Відмінності у налаштуваннях вікон Друк у програмах Word 2007 і Publisher 2007 полягають у наявності поля попереднього перегляду і змінених елементах керування для встановлення друку різної кількості сторінок на аркуші.

 Враховуючи, що як і PowerPoint 2007 програма Publisher 2007 має засоби зв’язування об’єктів, які розміщені в окремих файлах, при перенесенні на інші комп’ютери ці об’єкти можуть не відтворюватись Для коректного перенесення публікації на інші комп’ютери для подальшого перегляду або друку використовується засіб упаковки публікації. Для його використання слід виконати  Файл  Þ Запакувати Þ Для іншого комп’ютера/ Для друку. В обох випадках відкриється вікно Майстер пакування. 
Послідовно вказуючи значення властивостей пакування (місце збереження, об’єкти, які слід включити і зв’язати) на кожному кроці роботи майстра для пакування, користувач створює архівний файл формату ZIP. Різниця у пакуванні для іншого комп’ютера і для друку полягає в тому, що при пакуванні для іншого комп’ютера не пропонується включати до архівного файлу шрифти і файли зв’язаних об’єктів
Для збереження публікації у файлі слід виконати Файл Þ  Зберегти і у вікні Збереження документа вказати папку для збереження, ім'я файлу, його формат і вибрати кнопку Зберегти. 
 ІV. Виконання практичної роботи
 Повторення правил техніки безпеки. «Займи позицію»
1.  Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см. (Так)
2.  Можна використовувати сторонні предмети під час роботи за комп’ютером. (Ні).
3.  Можна торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора? (Ні).
4.  Руки повинні бути чистими і сухими? (Так).
5.  На робоче місце можна приносити їжу та напої? (Ні).
6.  Час безперервної роботи за комп’ютером має перевищувати 15 хв? (Ні).
7.  При виникненні незвичайної ситуації з комп’ютером негайно повідом учителя у школі, а вдома – дорослих. (Так).
8.  Можна вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя. (Ні).


При виконанні роботи дотримуйтесь правил техніки безпеки.
Виконання практичного завдання Створення публікації: «Легенди рідного краю»
Інструктивна картка                    
1. Здійснити пошук в мережі Інтернет інформацію про історію та визначні місця міста Гайворона або переглянути матеріали, підготовлені вчителем.
2. На диску D:\Урок\9А(Б...) cтворити власну папку «Комп'ютерні публікації».
3. Завантажити програму Microsoft Publisher 2007.
4. Створити  бюлетень, використовуючи команди з Області Завдань — Нова публікація.
5. Зберегти створені публікації. диску D:\Урок\9А(Б...)Комп'ютерні публікації\Бюлетень_Прізвище.pub).
6. Переглянути створені публікації.
V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
1.  Що таке бюлетень?
2. Які дані, як правило, відображаються в заголовку бюлетеня? Як внести
зміни до заголовка?
3. Що таке «перетікання» та як установити або відмінити перетікання тексту з одного напису до іншого?
4. Що таке буклет? Для чого він призначений?
5. Опишіть відмінності в створенні бюлетеня та буклету. Для яких цілей у вашій школі можуть виготовлятися ці публікації?

VI. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці ви навчилися і переконалися в тому, що як з мінімальними витратами робочого часу можна створити рекламну продукцію, а зокрема буклет. 
Демонстрація та захист створених публікацій. Оцінювання робіт учнів проводиться в режимі демонстрації (аналіз публікації проводять два учні(сусіди). Один з них виступає в ролі «білого» опонента — висвітлює позитивні моменти в роботі, «чорний» опонент указує на недоліки).
VI. Підсумки уроку.
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
Що нового сьогодні дізналися?
Чого навчилися?
Що сподобалось на уроці, а що ні?
Чи виникали труднощі?
VII. Домашнє завдання
1) Опрацювати розділи підручника




              


Комментариев нет:

Отправить комментарий