пятница, 2 декабря 2016 г.

Поняття комп’ютерної публікації.

Тема уроку: Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони.
Мета:
Ø     навчальна: Сформувати поняття про поняття публікації, види публікацій, основні етапи створення пуб­лікацій, програми створення публікацій, видавничі системи та їх основні можливості; ознайомити із програмою Publisher, особливостями введення тек­сту в публікацію, ілюструванням та поширенням публікацій.
Ø     розвивальна: розвивати інтелектуальні та піз­навальні здібності учнів;
Ø     виховна: виховувати інформаційну культуру та прагнення здобувати знання.

Тип уроку: вивчення та засвоєння нових знань.
Обладнання: персональні комп'ютери, ОС Windows XP, Microsoft Office 2007, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал тощо.

Хід уроку.
І. Організаційний етап.
         Психоформула
- Діти, подивіться один на одного, усміхніться. Тепер до мене усміхніться. Ось с таким гарним настроєм, доброзичливим ставленням один до одного ми і розпочинаємо наш урок. Сподіваюся, що ми дружно працюватимемо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.     Що ви знаєте про поліграфію? Які види друкованих видань розробляють поліграфічні підприємства?
2.     Коли і де з’явилися перші друковані видання?
3.     Як класифікують програми опрацювання тексту? Що таке видавничі системи?
4.     Що таке шаблон? Як використовуються шаблони у Word 2007 та PowerPoint 2007?


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети  уроку.
         Бесіда.
         Ви навчаєтесь в 9 класі, але після закінчення навчального закладу вам доведеться влаштовуватись на роботу, навчатися і ходити на ділові зустрічі.
         Давайте уявимо, що ви прийшли на ділову зустріч або зустріли давнього приятеля і вам треба обмінятися адресами, робочими телефонами. Як ви будете діяти в даній ситуації?
(Потрібно, щоб учні здогадалися про існування візитних карток.)
         Справді, у сучасному суспільстві мати візитку — вимога часу. Для більшості людей візитна картка стає необхідною. Де ж її взяти? Можна замовити професіоналам. А чи можна створити візитну картку власноруч?
(Відповіді учнів.)
         Для підготовки такої  продукції необхідне спеціальне прграмне забезпечення. З якими програмами підготовки текстів ви вже працювали?
         Крім візитних карточок, нам досить часто потрібно створювати оголошення, привітати зі святом чи ювілеєм батьків, друзів або оформити стінгазету чи меню для кафе ваших родичів, виготовити буклети чи брошури.
Створити власноруч свою візитну картку зовсім неважко. Для цього треба ознайомитися з однією з можливостей програми для створення публікацій Microsoft Office Publisher. То вашим помічником стане програма Microsoft Office Publisher, вивченням можливостей якої ми сьогодні й займемося на нашому уроці.
Отже, тема нашого уроку «Поняття комп’ютерної публікації.»
На слайді відображається тема уроку.

IV. Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу.
Ø     Ознайомлення з планом вивчення нової теми.
1.     Проводиться з допомогою комп’ютерної презентації.

Самостійна робота
Учні в мережі Інтернет шукають пояснення термінів: публікація, види публікацій. За відсутності підключення до мережі Інтернет — робота з підручником. Узагальнення знайденого матеріалу та обговорення відбувається протягом 5 хв.


Ø     Пояснення матеріалу .
1.  Поняття та види комп’ютерної публікації.
Публікація — (латинською Рubliсооголошувати публічно) документ для оприлюднення деяких відомостей, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання та призначений для поширення.
Види публікацій
Донедавна публікаціями вважали документи, виконані по­ліграфічним способом. Тепер статус публікацій мають також електрон­ні документи, розташовані, зокрема, на веб-серверах, які можна пере­глядати за допомогою браузера.
Тривалий час друковані публікації виготовлялися виключно в друкарні. І цим займалася ціла галузь виробництва – поліграфія. А підготовкою матеріалів до друку займалися видавництва. У багатотиражному виробництві так відбувається і сьогодні: видавництва готують макети книжок, журналів, газет і т.п, а підприємства поліграфії – друкують і за необхідності зшивають їх.
Разом з тим з широким розповсюдженням персональних комп’ютерів і високоякісних лазерних та струменевих принтерів, копіювальних апаратів набули розповсюдження так звані настільні видавничі системи.
Залежно від способу оприлюднення твору розрізняють друковані публікації і електронні.
До друкованих публікацій відносять книжки, брошури, журнали, газети, бюлетені, буклети, листівки тощо.
 До електронних публікацій відносять документи, що розповсюджуються з використанням електронних носіїв даних(компакт-диски, дискети, флеш-носії тощо) або комп’ютерних мереж, наприклад:
електронна книжка;
електронна газета;
веб-сайт;
блог;
Wiki;
електронні розсилки.
.
       Комп'ютерні публікації — це публікації, створені за допомогою спеціальних комп'ютерних програм.

2.     Засоби створення публікацій.
     До засобів створення публікацій відносять настільні видавничі системи. Ці системи мають апаратну та програмну складові. До апаратної складової належить персональний комп’ютер, пристрої друку(принтер, копіювальний апарат, плотер) і пристрої введення даних(сканери, графічні планшети), а до програмної – спеціальні програми підготовки макета публікації. Усе це може розміститися на столі користувача і тому ці системи отримали назву desktop publishing (з англ. настільні публікації), або настільні видавничі системи.
Настільні видавничі системи:


ü     Професійного рівня:
·        QuarkXPress.
·        Frame Maker.
·        Adobe PageMaker.
·        Adobe InDesign.
ü     Початкового рівня:
·        Microsoft Publisher.
·        PagePlus.
                                                                       


Можливості програми MS Publisher.
·        Створювати та розповсюджувати професійно підготовлені матеріали та ділову документацію для друкування, розміщення їх в Інтернеті та використання в електронних листах;
·        Створювати публікації, що містять тексти та ілюстрації, підготовлені в середовищах текстового та графічних редакторів, компонуючи ці матеріали та розміщуючи їх на різній кількості сторінок і колонок;
·        Готувати оригінал-матеріали друкованої продукції(газети, журнали тощо);
·        Розробляти нескладні веб-сайти та веб-сторінки.

3.     Інтерфейс програми MS Publisher
     Завантажується програма MS Publisher:
ð       командою Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Publisher
ð       використати ярлик програми на робочому столі або панелі швидкого запуску;
ð       двічі натиснути лівою кнопкою миші на зна­чок файлу публікації Publisher.
Якщо обрано один із перших двох варіантів за­пуску програми, то на екрані з'явиться початкове вікно програми, де можна вибрати варіант створення публікації.
Файл публікації має розширення .pub.
Зараз вам потрібно записати відомі елементи вікна програми, яке зображено на аркушах, що я вам роздам, аналогічні вікнам програм, які ви вже вивчали на уроках інформатики.

                   Спробуйте назвати головні елементи інтерфейсу.
№ Назва елемента

 (Учням роздаються аркуші з зображенням вікна програми MS Publisher)
         Зараз ми з вами перевіримо ваші записи. Усі дивимось на екран.
         Будова вікна програми відображається на мультимедійній системі.


1. Рядок заголовку програми.
2. Головне меню.
3. Панелі інструментів.
4. Область завдань з командами для створення публікацій.
5. Панель інструментів Об’єкти.
6. Горизонтальна і вертикальна лінійки.
7. Смуги прокрутки.
8. Робоча область(Монтажний стіл).
9. Бірки з номерами сторінок.


4.     Макети публікацій.
     Виклад матеріалу супроводжується презентацією.
     Макети – це шаблони публікації одного типу(одного змісту, призначення), які відрізняються між собою лише кольоровим чи шрифтовим оформленням об’єктів. Макет задає загальний вигляд(структуру) публікації.
Категорії шаблонів створення комп’ютерних публікацій:
Ø     Публікації для друку. Цей розділ містить макети публікацій, призначених для подальшого роздрукування.
Ø     Веб-вузли та електронна пошта. Цей тип макетів призначений допомогти вам створити просту веб-сторінку або публікацію, призначену для відправки у формі електронного листа.
Ø     Набори макетів. Цей розділ містить всі макети необхідної офісної документації, витримані в єдиному стилі.
Ø     Порожні публікації. Якщо вас не задовольняють шаблони, створені професійними дизайнерами компанії Microsoft, і ви бажаєте відчути себе справжнім митцем, спробуйте створити публікацію на основі одного з порожніх бланків.
      Існує багато типів комп’ютерних публікацій, які вибирають в залежності від поставленого завдання: буклети, бюлетні, веб-сайти, грамоти, вітальні листівки, календарі, оголошення резюме.


V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли даний матеріал. Для цього вам слід вибрати правильну відповідь на тестові завдання, які відображені за допомогою мультимедійної системи. Якщо ви знаєте правильну відповідь, піднімайте руку.

                                                      
VI. Підсумок уроку.
         Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
Що нового сьогодні дізналися?
Чого навчилися?
Що сподобалось на уроці, а що ні?
Чи виникали труднощі?
          Виставлення оцінок та їх обґрунтування.

VII. Домашнє завдання.
1.     Опрацювати матеріал підручника.
2.     Знайти матеріал та зберегти його в електронному вигляді для створення бюлетеня на тему «Легенди рідного краю".





1 комментарий:

  1. Конспект уроку заслуговує на увагу. Дає можливість під час проведення уроку учневі набути основних понять і навичок роботи в програмі Publisher. Також використовується тестування, яке дає можливість побачити рівень засвоєного навчального матеріалу.

    ОтветитьУдалить